Uit de mailbox:
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij nemen wij als Christenen voor de Waarheid (CFT Nederland) de vrijheid u een oproep tot schrijven te sturen over de nieuwe Magnum-ijsjes genoemd naar zeven zonden. We hebben een gesprek met Unilever gehad, maar dat mocht hen niet tot andere gedachten bewegen.
Wij willen u vragen om Unilever te schrijven en waar mogelijk nadere bekendheid te geven aan deze actie, zodat velen dit voorbeeld zullen volgen. Het zou goed zijn dat Unilever te weten komt dat heel veel Nederlanders geen prijs stellen op dergelijke producten en reclame. De feiten.
Geachte Christenen voor de Waarheid,
Toevallig hou ik erg veel van ijsjes en wil ik in een dolle bui ook best een Magnum naar binnen werken. Maar.... slechts eentje, want Magnums vallen net zo zwaar op de maag als een pakje boter. De Zeven Zonden zijn mij als Brabantse katholiek ook bekend, vandaar misschien dat ik de marketingstunt rondom deze nieuwe serie ijsjes ook zeer geslaagd vind. Ik wil u dan ook verzoeken mij en andere ijsjesliefhebbers niet te storen met acties die alleen maar meer aandacht opleveren voor een product, waar ik geen kwaad in kan zien.
Was getekend,