Smoel.nl weblog
14 augustus, 2002
 
Woef
Dan haak ik ook maar even in. In een opvallend eenzijdig maar verder zeker lezenswaardig verhaal laat De T. 3FM-puppy Marc onder meer vertellen over de interactie die hij (overigens net als vrijwel iedere andere 3FM-jock) aan zijn programma toevoegt:

Websites deden dit al langer door een community-gevoel op te wekken bij hun bezoekers. "Zo moet een radioprogramma ook zijn," zegt De Hond. "De luisteraars moeten er bij betrokken worden." Marc weet nu heel precies wat luisteraars van zijn programma vinden.

Nee, dat weet Marc niet. Hier staat één van de grootste Hilversumse misverstanden opgeschreven.

Radiomakers aller landen: je reageerders zijn níet je luisteraars. Bellers, chatters en mailers zijn níet je doelgroep. Ze zijn -soms!- leuk als input voor je programma en je kunt ze als klankbord waarderen, maar dat is het dan ook. Om naar een radioprogramma te bellen moet je een bepaalde persoonlijkheid hebben en die mensen zijn in de minderheid. 'De luisteraar' belt je niet, chat niet met je en mailt je nooit.

Update: Tonie en Michiel discusseren mee. (Ramon)
 
Reacties: Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]





<< Homepage
sinds 16 december 1999, dus...

Archieven
januari 2002 / februari 2002 / maart 2002 / april 2002 / mei 2002 / juni 2002 / juli 2002 / augustus 2002 / september 2002 / oktober 2002 / november 2002 / december 2002 / januari 2003 / februari 2003 / maart 2003 / april 2003 / mei 2003 / juni 2003 / juli 2003 / augustus 2003 / september 2003 / oktober 2003 / november 2003 / december 2003 / januari 2004 / februari 2004 / maart 2004 / april 2004 / mei 2004 / juni 2004 / juli 2004 / augustus 2004 / september 2004 / oktober 2004 / november 2004 / december 2004 / januari 2005 / februari 2005 / maart 2005 / april 2005 / mei 2005 / juni 2005 / juli 2005 / augustus 2005 / september 2005 / november 2005 / april 2006 /


Powered by Blogger

Aanmelden bij
Posts [Atom]