Woef
Dan haak ik ook maar even in. In een opvallend eenzijdig maar verder zeker lezenswaardig verhaal laat
De T. 3FM-puppy Marc onder meer vertellen over de interactie die hij (overigens net als vrijwel iedere andere 3FM-jock) aan zijn programma toevoegt:
Websites deden dit al langer door een community-gevoel op te wekken bij hun bezoekers. "Zo moet een radioprogramma ook zijn," zegt De Hond. "De luisteraars moeten er bij betrokken worden." Marc weet nu heel precies wat luisteraars van zijn programma vinden.
Nee, dat weet Marc niet. Hier staat één van de grootste Hilversumse misverstanden opgeschreven.
Radiomakers aller landen:
je reageerders zijn níet je luisteraars. Bellers, chatters en mailers zijn
níet je doelgroep. Ze zijn -soms!- leuk als input voor je programma en je kunt ze als klankbord waarderen, maar dat is het dan ook. Om naar een radioprogramma te bellen moet je een bepaalde persoonlijkheid hebben en die mensen zijn in de minderheid. 'De luisteraar' belt je niet, chat niet met je en mailt je nooit.
Update: Tonie en
Michiel discusseren mee.
(Ramon)